آخرین ستاره

ای تو آخرین ستاره من میخوام برات بمیرم من میخوام اون آخرین نورو تورو بازم ببینم

من میخوام به بهترینها با تو تنها برسم برسم به آسمونا تو رو اونجا ببینم

من میخوام ماه رو برات هدیه کنم من میخوام گل امیدو توی چشمات ببینم

من میخوام عاشق بمونم تا ابد با تو بمونم من میخوام یه بار تو چشمات حرفی از عشق ببینم

 

من تورو دوست دارم. به خدای عاشقا به اون خدایی که یه روز مشی و مشیانه رو آفرید و عاشق هم کردشون. به اون خدایی که یه روز صداش به صدتا کوچه اونور تر هم میرسید ولی امروز خسته شده. دیگه هیشکی قبولش نداره. به همون خدا دوستت دارم.

تا حالا به دوست داشتن فکر کردی. اگه میتونستم بهت بگم دوستت دارم چی می شد. اونقدر بالایی و بلندی که من از این پایین نمیتونم بهت برسم. خیلی دوستت دارم. اگه اینو میدونستی چی میشد. دارم دیووونه میشم فکر کنم همین روزا اینو بهت بگم خودمو واسه اونروز آماده میکنم.

راستی 40 روزه دیگه جشن نوروزه شاید همون موقع بهت گفتم شایدم زودتر گفتم. خدا میدونه.

عاشوراپارتی

تا حالا شده یه بچه از شما یه چیز بخواد. حتمأ شده ادم وقتی میبیه یه بچه میگه فلان کارو بکن، واسش میکنه. حالا حساب کنید یه بچه سه ساله از شما بخواد یه کاری واسش بکنین. آدم خیلیم سنگدل باشه واسش اون کاره می کنه. حالا اون بچه همه چیزش مرتبه. شما حساب کنین یه دختربچه سه ساله که چند روزه آب نخورده میاد به عموش میگه عمو من تشنمه نمیری واسمون آب بیاری. ببینین اون موقع حضرت ابولفضل چی کشیده. یه بچه کوچولوی سه ساله که تشنگی طاقتش رو بریده بود با معصومیت میگه عمو من آب میخوام تشنمه. اگه شما بودین چی کار میکردین.

این جور که معلومه امام حسین حضرت ابولفضل و بقیه یارانشون مردن که پسردخترا بیان خیابون و عاشوراپارتی راه بندازن.  

دلق کهنه

پوستینی کهنه دارم من،

یادگاری ژنده پیر از روزگارانی غبارآلود.

سالخوردی جاودان مانند.

مانده میراث از نیاکانم مرا، این روزگارآلود.

جز پدرم، آیا کسی را میشناسم من، کز نیاکانم سخن گفتم؟

نزد آن قومی که ذرات شرف در خانه خونشان

کرده جا را بهر هرچیز دگر، حتی برای آدمیت تنگ،

خنده دارد از نیاکانی سخن گفتن که من گفتم.

جز پدرم آری من نیای دیگری نشناختم هرگز.

نیز او چون من سخن می گفت.

همچنین دنبال کن تا آن پدرجدم،

کاندر اخم جنگلی، خمیازه کوهی روز و شب می گشت، یا می خفت.

این دبیر گیج و گول و کوردل: تاریخ،

تا مذهب(mozahab) دفترش را گاه گه میخواست

با پریشان سرگذشتی از نیاکانم بیالاید، رعشه افتادش اندر دست.

در بنان درفشانش کلک شیرین سلک می لرزید،

حبرش اندر محبر پر لیقه چون سنگ سیه می بست.

زانکه فریاد امیر عادلی چون رعد برمیخاست:

هان کجایی، ای عموی مهربان! بنویس/

ماه نو را دوش ما با چاکران در نیمه شب دیدیم.

مادیان سرخ یال ما سه کرت تا سحر زایید.

در کدامین عهد بوده ست اینچنین، آیا آنچنان، بنویس.

لیک هیچ غم مباد از این، ای عموی مهربان، تاریخ!

پوستینی کهنه دارم من که می گوید از نیاکانم برایم داستان، تاریخ!

من یقین دارم که در رگهای من خون رسولی یا امامی نیست.

نیز خون هیچ خان و پادشاهی نیست.

وین ندیم ژنده پیرم دوش با من گفت

کاندرین بی فخربودن ها گناهی نیست.

پوستینی کهنه ارم من، سالخوردی جاودان مانند.

مرده ریگی داستانگوی از نیاکانم، که شب تا روز گویم چون و نگوید چند.

سالها پیشتر در ساحل پرساحل جیحون

بس پدرم از جان و دل کوشید، تا مگر کاین پوستین را نو کند بنیاد.

او چنین می گفت و بودش یاد:

داشت کم کم شبکلاه و جبه من نوترک میشد،

کشتگاهم برگ و بر میداد.

ناگهان توفان خشمی با شکوه و سرخگون برخاست.

من سپردم زورق خود را به آن توفان و گفتم هرچه باداباد.

تا گشودم چشم، دیدم تشنه لب بر ساحل خشک کشف رودم(kashaf

پوستین کهنه دیرینه ام با من.

اندرون چاله ناچار مالامال نور معرفت شد باز؛ هم بدانسان کز اول بود.

باز او ماند و سه پستان وگل زوفا؛ باز او ماند و سکنگور و سیه دانه.

وآن بآیین حجره زارانی کآنچه بینی در کتاب تحفه هندی،

هر یکی خوابیده او را در یکی خانه/

روز رحلت پوستینش رابه ما بخشید.

ما پس از او پنج تن بودیم.

من بسان کاروان سالارشان بودم.

کاروان سالار ره نشناس، اوفتان خیزان،

تا بدین غایت که بینی، راه پیمودم.

سالها زین پیشتر من نیز خواستم کاین پوستین را نو کنم بنیاد.

با هزاران آستین چرکین دیگر برکشیدم از جگر فریاد:

این مبادا! آن باد!

ناگهان توفان بیرحمی سیه برخاست

پوستینی کهنه دارم من، یادگار از روزگارانی غبارآلود.

مانده میراث از نیاکانم مرا، این روزگارآلود.

های فرزندم! بشنو و هشدار بعد من این سالخورد جاودان مانند

با بر و دوش تو دارد کار. لیک هیچت غم مباد از این.

کو کدامین جبه زربفت رنگین میشناسی تو

کز مرقع پوستین کهنه من پاکتر باشد؟

با کدامین خلعتش آیا بدل سازم که م نه در سودا ضرر باشد؟

آی دخترک جان!

همچنانش پاک و دور از رقعه آلودگان می دار.

شعری از مهدی اخوان ثالث

انقلاب شاه و مردم

۶ بهمن انقلاب شاه و مردم گرامی باد.

یادشان گرامی باد پدر و پسری که ایران را ساختند امروز ۶ بهمن سالروز انقلاب سفید بود.

۶ بهمن انقلاب شاه و مردم

43 سال از انقلاب شاه و مردم گذشت.

روانشان پاک باد پدر و پسری که ایران را ساختند. امروز 6 بهمن بود سالروز انقلاب سفید.